Αρχική Σελίδα  >  Χρήσιμα Εγχειρίδια  >  Οδηγός Χρήστη - Φοιτητή
Οδηγός Χρήστη - Φοιτητή

Περιεχόμενα

Εισαγωγή
Εγγραφή
Άδεια εισόδου
Χαρτοφυλάκιο Χρήστη
Αλλαγή του προφίλ μου
Εγγραφή σε μάθημα
Το Ημερολόγιο μου
Οι Ανακοινώσεις μου
Έξοδος
Ηλεκτρονικό Μάθημα
Επικοινωνία με Καθηγητή
Περιγραφή μαθήματος
Ατζέντα
Έγγραφα
Ανακοινώσεις
Περιοχή Συζητήσεων
Σύνδεσμοι
Εργασίες Φοιτητών
Ομάδες Χρηστών
Ασκήσεις
Βίντεο
Κουβέντα
Χώρος Ανταλλαγής Αρχείων





Εισαγωγή

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα eClass, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων. Στόχος της είναι η παροχή υποδομών εκπαίδευσης και κατάρτισης ανεξάρτητα από τους περιοριστικούς παράγοντες του χώρου και του χρόνου της κλασσικής διδασκαλίας, προσφέροντας στον εκπαιδευόμενο ένα εναλλακτικό κανάλι πρόσβασης στη γνώση.

Βασική επιδίωξη είναι η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και η εποικοδομητική χρήση του Διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικότερα, υποστηρίζεται η ηλεκτρονική οργάνωση, αποθήκευση και παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού, που προσφέρεται σήμερα στους εκπαιδευόμενους με παραδοσιακά μέσα (βιβλία, σημειώσεις, κλπ.), σε ψηφιακή μορφή άμεσα προσβάσιμη από το Διαδίκτυο. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα γίνεται με τη χρήση ενός απλού φυλλομετρητή (web browser) χωρίς την χωρίς την απαίτηση εξειδικευμένων τεχνικών γνώσεων.

Το παρόν εγχειρίδιο αποτελεί ένα χρήσιμο οδηγό για τον εγγεγραμμένο χρήστη - φοιτητή της πλατφόρμας όπου παρουσιάζονται αναλυτικά οι λειτουργίες και οι δυνατότητες της πλατφόρμας. Ειδικότερα περιγράφονται οι διαδικασίες εγγραφής στην πλατφόρμα καθώς και η δυνατότητες συμμετοχής στα ηλεκτρονικά μαθήματα (πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό, ενημέρωση και επικοινωνία, ηλεκτρονική υποβολή των εργασιών, συμμετοχή σε ομάδες εργασίας και περιοχές συζητήσεων, επίλυση ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, κλπ).

Επιστροφή στα περιεχόμενα



Εγγραφή

Η είσοδο σας στην πλατφόρμα με τη ιδιότητα του φοιτητή, θα σας επιτρέψει να αξιοποιήσετε όλες τις δυνατότητες - λειτουργίες που υποστηρίζουν τα ηλεκτρονικά μαθήματα. Επιπλέον, θα μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε μαθήματα που απαιτούν εγγραφή, καθώς επίσης και σε κλειστά μαθήματα, στα οποία θα σας καλέσει - εγγράψει ο καθηγητής του μαθήματος. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αποκτήσετε έναν Λογαριασμό Φοιτητή. Για την απόκτηση του: Επιλέξτε: από την αρχική σελίδα της πλατφόρμας το σύνδεσμο "Εγγραφή Φοιτητή".

Περίπτωση Α

Αν η εγκατάσταση της πλατφόρμας eClass που χρησιμοποιείτε δεν υποστηρίζει τη σύνδεση χρηστών μέσω υπηρεσίας καταλόγου χρηστών (LDAP), τότε από την αρχική σελίδα της πλατφόρμας η επιλογή του συνδέσμου "Εγγραφή Φοιτητή" οδηγεί αυτόματα:

  • στην "Αίτηση Δημιουργίας Λογαριασμού Φοιτητή" ή
  • στην "Εγγραφή Φοιτητή"

Σημείωση: Η εμφάνιση της φόρμας για αίτηση δημιουργίας λογαριασμού ή της απ'ευθείας εγγραφής(χωρίς την παρέμβαση - έγκριση του διαχειριστή) εξαρτάται την πολιτική που έχει ορίσει ο διαχειριστής στις ρυθμίσεις της πλατφόρμας.

Αίτηση δημιουργίας Λογαριασμού Φοιτητή

Στην περίπτωση που ο διαχειριστής έχει ορίσει πολιτική που δεν επιτρέπει την αυτόματη εγγραφή των φοιτητών στην πλατφόρμα, τότε απαιτείται η υποβολή αίτησης για τον έλεγχο και τη διασταύρωση των στοιχείων του αιτούντος. Σε αυτή την περίπτωση:

  • Πληκτρολογήστε: τα στοιχεία σας στη φόρμα που εμφανίζεται. Πιο αναλυτικά, θα πρέπει να συμπληρώσετε:
  1. Τα προσωπικά σας στοιχεία: Όνομα, Επώνυμο, Τηλέφωνο και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail)
  2. Το επιθυμητό όνομα χρήστη. Πρόκειται για το όνομα χρήστη (username) με το οποίο θα σας αναγνωρίζει το σύστημα. Προσοχή: το username προτείνεται η χρήση Λατινικών Χαρακτήρων και να μην περιέχει ειδικούς χαρακτήρες, παρά μόνο αριθμούς ή/και γράμματα.
  3. Σχόλια, στα οποία θα πρέπει να αναφέρετε τους λόγους για τους οποίους επιθυμείτε να εγγραφείτε στην πλατφόρμα ως φοιτητής.
  4. Επιλέξτε από τη λίστα τη Σχολή ή το Τμήμα στο οποίο ανήκετε.
  • Τέλος, κάντε κλικ στο κουμπί με την ένδειξη "Αποστολή"

Ο διαχειριστής της πλατφόρμας θα παραλάβει την αίτηση σας και αφού την επεξεργαστεί θα αποστείλει στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο ένα μήνυμα επιβεβαίωσης της εγγραφής σας, στο οποίο θα αναφέρεται το Όνομα Χρήστη (username) και το Συνθηματικό (password) για την πρόσβασή σας στο eClass. Αν στα στοιχεία που δηλώσατε δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια η ταυτότητα σας ή δεν αναφέρεται ο λόγος για τον οποίο κάνετε την αίτηση, τότε ο διαχειριστής θα επικοινωνήσει μαζί σας στο e-mail ή το τηλέφωνο που δηλώσατε προκειμένου να λάβει τις απαραίτητες διευκρινίσεις και στη συνέχεια να προβεί στη δημιουργία του λογαριασμού σας.

Εγγραφή Φοιτητή (Αυτόματη Δημιουργία Λογαριασμού Φοιτητή)

Στην περίπτωση που ο διαχειριστής έχει ορίσει πολιτική που επιτρέπει την αυτόματη εγγραφή των φοιτητών στην πλατφόρμα, τότε με τη συμπλήρωση της φόρμας εγγραφής θα δημιουργηθεί αυτόματα ο λογαριασμός σας (δεν απαιτείται η υποβολή αίτησης). Σε αυτή την περίπτωση:

  • Πληκτρολογήστε: τα στοιχεία σας στη φόρμα που εμφανίζεται. Πιο αναλυτικά, θα πρέπει να συμπληρώσετε:
  1. Τα προσωπικά σας στοιχεία: Όνομα, Επώνυμο, Τηλέφωνο και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και Αριθμό Μητρώου Φοιτητή
  2. Το επιθυμητό όνομα χρήστη (username) και το συνθηματικό (password). Πρόκειται για το username & password με το οποίο θα σας αναγνωρίζει το σύστημα. Το password σας ζητείται να το πληκτρολογήσετε δύο (2) φορές για επιβεβαίωση .Προσοχή: τόσο το username, όσο και το password προτείνεται η χρήση Λατινικών Χαρακτήρων και να μην περιέχουν ειδικούς χαρακτήρες, παρά μόνο αριθμούς ή/και γράμματα.
  3. Επιλέξτε από τη λίστα τη Σχολή ή το Τμήμα στο οποίο ανήκετε.
  • Τέλος, κάντε κλικ στο κουμπί με την ένδειξη "Εγγραφή"


  • Το σύστημα θα ελέγξει τα στοιχεία σας και θα δημιουργήσει αυτόματα το προσωπικό σας Λογαριασμό Φοιτητή. Παράλληλα θα σας εισάγει στο προσωπικό σας χαρτοφυλάκιο στην πλατφόρμα και θα σας επιτρέψει να εγγραφείτε στα ηλεκτρονικά μαθήματα που επιθυμείτε.

    Περίπτωση Β

    Αν η εγκατάσταση της πλατφόρμας eClass που χρησιμοποιείτε υποστηρίζει τη σύνδεση χρηστών μέσω υπηρεσίας καταλόγου χρηστών (LDAP), τότε από την αρχική σελίδα της πλατφόρμας η επιλογή του συνδέσμου "Εγγραφή Φοιτητή" οδηγεί στην επιλογή δύο (2) εναλλακτικών τρόπων εγγραφής.

    Εγγραφή Φοιτητή με Πιστοποίηση εισόδου από την Πλατφόρμα

    Αν επιλέξετε τη "Δημιουργία Νέου Λογαριασμού"

    • Πληκτρολογήστε: τα στοιχεία σας στη φόρμα που εμφανίζεται. Πιο αναλυτικά, θα πρέπει να συμπληρώσετε:
    1. Τα προσωπικά σας στοιχεία: Όνομα, Επώνυμο, Τηλέφωνο και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail)
    2. Το επιθυμητό όνομα χρήστη. Πρόκειται για το όνομα χρήστη (username) μετο οποίο θα σας αναγνωρίζει το σύστημα. Προσοχή: για το username προτείνεται η χρήση Λατινικών Χαρακτήρων και να μην περιέχει ειδικούς χαρακτήρες, παρά μόνο αριθμούς ή/και γράμματα.
    3. Τα σχόλια στα οποία θα πρέπει να αναφέρετε τους λόγους για τους οποίους επιθυμείτε να εγγραφείτε στην πλατφόρμα.
    4. Επιλέξτε από τη λίστα τη Σχολή ή το Τμήμα στο οποίο ανήκετε. Τέλος, πατήστε κλικ στο κουμπί με την ένδειξη "Αποστολή"

    Ο διαχειριστής της πλατφόρμας θα παραλάβει την αίτηση σας και αφού την επεξεργαστεί θα αποστείλει στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο ένα μήνυμα επιβεβαίωσης της εγγραφής σας, στο οποίο θα αναφέρεται το Όνομα Χρήστη (username) και το Συνθηματικό (password) για την πρόσβασή σας στην Πλατφόρμα eClass.

    Αν στα στοιχεία που δηλώσατε δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια η ταυτότητα σας ή ο λόγος για τον οποίο αιτείστε την εγγραφή σας ως φοιτητής, ο διαχειριστής θα επικοινωνήσει μαζί σας στο e-mail ή στο τηλέφωνο που δηλώσατε προκειμένου να λάβει τις απαραίτητες διευκρινίσεις και στη συνέχεια να προβεί στη δημιουργία του λογαριασμού σας.

    Εγγραφή Φοιτητή με Πιστοποίηση εισόδου από Υπηρεσία Καταλόγου Χρηστών

    Αν έχετε λογαριασμό στην υπηρεσία καταλόγου του ιδρύματος στο οποίο ανήκετε:

    • επιλέξτε: τον τρόπο εγγραφής: "Με χρήση Υπηρεσίας Καταλόγου". Στη οθόνη που θα ακολουθήσει: "Εγγραφή Φοιτητή με χρήση LDAP".
    • Πληκτρολογήστε: τα στοιχεία που σας ζητούνται. Πιο αναλυτικά:
    1. συμπληρώσετε την e-mail διεύθυνση σας και το συνθηματικό (password) που έχετε στην υπηρεσία κατάλογου χρηστών (LDAP). Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση στην Πλατφόρμα eClass χρησιμοποιώντας την e-mail διεύθυνσή σας και το υπάρχον συνθηματικό.
    2. επιλέξτε από τη λίστα τον LDAP Server του Ιδρύματος σας, και
    3. επιλέξτε από τη λίστα τη Σχολή ή το Τμήμα στο οποίο ανήκετε
    4. Τέλος, πατήστε κλικ στο κουμπί με την ένδειξη "Εγγραφή"

    Αν τα στοιχεία που δώσετε είναι σωστά η πλατφόρμα θα σας ζητήσει επιβεβαίωση για τη συγκεκριμένη ενέργεια που πρόκειται να εκτελέσει (εγγραφή φοιτητή με πιστοποίηση εισόδου από υπηρεσία καταλόγου χρηστών).

    • Τέλος, πατήστε κλικ στο κουμπί με την ένδειξη "Προσθήκη"

    Σε κάθε περίπτωση θα λάβετε μήνυμα στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο με την επιβεβαίωσης της εγγραφής σας, και θα αναφέρεται ρητά ότι αξιοποιήθηκε η πιστοποίηση χρήστη μέσω LDAP για την πρόσβασή σας στη Πλατφόρμα.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Άδεια Εισόδου

    Αφού λοιπόν αποκτήσετε λογαριασμό με δικαιώματα φοιτητή στην πλατφόρμα, θα πρέπει κάθε φορά που επισκέπτεστε την πλατφόρμα να πληκτρολογείτε στην αρχική σελίδα το Όνομα Χρήστη (username) και το προσωπικό σας Συνθηματικό (password).

    Με τον τρόπο αυτό θα έχετε πρόσβαση ως χρήστης - φοιτητής σε όλες τις λειτουργίες της πλατφόρμας eClass, οι οποίες παρουσιάζονται αναλυτικά στη συνέχεια.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα

     

    Χαρτοφυλάκιο Χρήστη

    Με την είσοδό σας στην πλατφόρμα (εισαγωγή username και password) θα βρεθείτε στο προσωπικό σας χαρτοφυλάκιο, έναν χώρο που σας επιτρέπει να οργανώνετε και να ελέγχετε τη συμμετοχή σας στα ηλεκτρονικά μαθήματα της πλατφόρμας.

    Στην αριστερή στήλη, έχετε στη διάθεσή σας μια σειρά από επιλογές που αφορούν την εγγραφή σε μάθημα, τη διαμόρφωση του προφίλ σας, το προσωπικό σας ημερολόγιο μαθημάτων, τις ανακοινώσεις κλπ, τα οποία παρουσιάζονται στη συνέχεια.

    Στην δεξιά στήλη, θα βρείτε μια λίστα με τα μαθήματα που παρακολουθείτε εφόσον βέβαια έχετε εγγραφεί σε κάποια από αυτά. Επιπλέον, υπάρχει η επιλογή «Απεγγραφή» η οποία σας επιτρέπει να διαγράψετε από τη λίστα το μάθημα που δεν θέλετε πλέον να παρακολουθείτε. Τέλος, κάνοντας κλικ στον τίτλο ενός μαθήματος από τη λίστα εισέρχεστε στο ηλεκτρονικό μάθημα με δικαιώματα χρήστη - φοιτητή.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Αλλαγή του προφίλ μου

    Επιλέξτε «Αλλαγή του προφίλ μου» στην αριστερή στήλη στο προσωπικό σας χαρτοφυλάκιο, και αλλάξτε τα προσωπικά σας στοιχεία, όπως, το όνομα χρήστη, το συνθηματικό σας, τη διεύθυνσή e-mail ή τον αριθμό μητρώου σας κλπ. Για να αλλάξετε τα παραπάνω στοιχεία πληκτρολογείστε στα αντίστοιχα πεδία τα καινούρια στοιχεία. Όταν ολοκληρώσετε τις αλλαγές κάντε κλικ στο κουμπί με την ένδειξη «Αλλαγή».

    Παράλληλα στο κάτω μέρος της οθόνης κάτω από τα πεδία με τα προσωπικά σας στοιχεία, εμφανίζονται επίσης οι 10 τελευταίες επισκέψεις σας στην πλατφόρμα eClass.

    Σημείωση για τους χρήστες LDAP: Οι χρήστες που χρησιμοποιούν την υπηρεσία καταλόγου (LDAP) για την είσοδό τους στην πλατφόρμα δεν μπορούν να κάνουν αλλαγές στο προφίλ τους. Οι αλλαγές αυτές πρέπει να γίνονται σε συνεννόηση με τον διαχειριστή της υπηρεσία καταλόγου του ιδρύματός τους.

    Διαγραφή Λογαριασμού: Αν επιθυμείτε να διαγραφείτε από την πλατφόρμα πρέπει πρώτα τα απεγγραφείτε από όλα τα μαθήματα που υποστηρίζετε και όλα τα μαθήματα που παρακολουθείτε και στην συνέχεια να επιλέξετε το σύνδεσμο "Διαγραφή Λογαριασμού". Πριν διαγραφεί ο λογαριασμός σας θα σας ζητηθεί επιβεβαίωση.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Εγγραφή σε μάθημα

    Επιλέγοντας «Εγγραφή σε μάθημα» στην αριστερή στήλη στο προσωπικό σας χαρτοφυλάκιο, θα μεταφερθείτε στη λίστα μαθημάτων στην οποία μπορείτε να επιλέξετε ποια από τα διαθέσιμα μαθήματα θέλετε να συμπεριλάβετε στην προσωπική σας λίστα παρακολούθησης.

    Ο κατάλογος των μαθημάτων που εμφανίζεται περιέχει τα διαθέσιμα μαθήματα χωρισμένα σε ομάδες ανάλογα με το τμήμα στο οποίο ανήκουν. Επιλέξτε αρχικά το Τμήμα και κατόπιν τα μαθήματα που επιθυμείτε να παρακολουθήσετε μαρκάροντας το κουτί επιλογής (checkbox). Έχοντας τελειώσει με τις επιλογές σας κάντε κλικ στο πλήκτρο με την ένδειξη «Υποβολή αλλαγών» και με τον τρόπο αυτό ολοκληρώνετε τον καθορισμό του προσωπικού σας καταλόγου μαθημάτων που παρακολουθείτε.

    Τώρα, στο προσωπικό σας Χαρτοφυλάκιο θα υπάρχουν στη λίστα των μαθημάτων που παρακολουθώ όλα τα μαθήματα που επιλέξατε. Κάνοντας κλικ στον τίτλο του μαθήματος, που επιθυμείτε εισέρχεστε στο χώρο του μαθήματος με δικαιώματα χρήστη - φοιτητή.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Το Ημερολόγιο μου

    Επιλέγοντας «Το Ημερολόγιο μου» στην αριστερή στήλη στο προσωπικό σας χαρτοφυλάκιο, μπορείτε να δείτε ένα ημερολόγιο με τα γεγονότα που έχουν συμπεριληφθεί στην ατζέντα όλων των μαθημάτων στα οποία είστε εγγεγραμμένος. Με το τρόπο αυτό μπορείτε να οργανώσετε καλύτερα το πρόγραμμά σας.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Οι Ανακοινώσεις μου

    Επιλέγοντας «Οι Ανακοινώσεις μου» στην αριστερή στήλη στο προσωπικό σας χαρτοφυλάκιο, μπορείτε να δείτε τις ανακοινώσεις που έχουν δημοσιευθεί στα μαθήματά που παρακολουθείτε. Με τον τρόπο αυτό σας δίνεται η δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για όλα τα μαθήματα που βρίσκονται στο προσωπικό σας χαρτοφυλάκιο χωρίς να χρειάζεται να ελέγξετε καθένα ξεχωριστά.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Έξοδος

    Τέλος, αφού ολοκληρώσετε την παρακολούθηση των ηλεκτρονικών σας μαθημάτων μπορείτε να αποσυνδεθείτε από την πλατφόρμα eClass. Κάντε κλικ στην επιλογή «Έξοδος» η οποία βρίσκεται στο πάνω δεξιά μέρος της οθόνη σας. Με αυτό τον τρόπο ενημερώνετε την πλατφόρμα για το τέλος της συνόδου κι έτσι αποφεύγεται η χρήση της πλατφόρμας από κάποιον άλλο χρήστη με τα δικά σας στοιχεία. Η ενέργεια αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ασφάλεια των ηλεκτρονικών σας μαθημάτων όταν χρησιμοποιείτε κοινόχρηστους υπολογιστές.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Ηλεκτρονικό Μάθημα

    Το Ηλεκτρονικό Μάθημα αποτελεί τον κεντρικό πυρήνα της πλατφόρμας eClass. Κάθε μάθημα αποτελεί μια αυτόνομη οντότητα η οποία ενσωματώνει μια σειρά από υποσυστήματα. Ουσιαστικά το ηλεκτρονικό μάθημα είναι μια αρθρωτή δομή, η οποία οργανώνεται και διαχειρίζεται από τον υπεύθυνο καθηγητή. Ειδικότερα, η οθόνη του μαθήματος για τον χρήστη - φοιτητή έχει την παρακάτω μορφή.

    Η αρχική οθόνη του ηλεκτρονικού μαθήματος απαρτίζεται από 3 κύριες ενότητες. Στην κορυφή της οθόνης υπάρχει ο χώρος ταυτότητας του ηλεκτρονικού μαθήματος όπου αναφέρονται βασικές πληροφορίες (τίτλος, κωδικός, υπεύθυνος καθηγητής, τμήμα, κλπ). Δίπλα στο όνομα του υπεύθυνου καθηγητή υπάρχει η επιλογή «email», η οποία επιτρέπει στους εγγεγραμμένους χρήστες - φοιτητές, που έχουν ορίσει email διεύθυνση στο προφίλ τους, να επικοινωνούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τον υπεύθυνο καθηγητή του μαθήματος. Ακριβώς από κάτω υπάρχει χώρος για το εισαγωγικό κείμενο περιγραφής του μαθήματος. Η τρίτη ενότητα περιλαμβάνει όλα τα ενεργά υποσυστήματα του ηλεκτρονικού μαθήματος τα οποία θα περιγράψουμε στη συνέχεια αναλυτικά.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Επικοινωνία με τον Καθηγητή

    Στην κεφαλίδα της κεντρικής σελίδας του μαθήματος μπορείτε να βρείτε βασικές πληροφορίες για την ταυτότητα του μαθήματος. Δίπλα στο όνομα του υπεύθυνου καθηγητή θα βρείτε την επιλογή "email", όπου κάνοντας κλικ θα ανοίξει μία φόρμα εισαγωγής κι αποστολής μηνύματος προς τον καθηγητή του μαθήματος. Βασική προϋπόθεση είναι να έχετε ορίσει email διεύθυνση στο προφίλ σας. Σε περίπτωση που δεν έχετε σας προτρέπει να το κάνετε. Να σημειωθεί ότι η δυνατότητα της επικοινωνίας με τον καθηγητή του μαθήματος επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Περιγραφή του μαθήματος

    Αν ο υπεύθυνος καθηγητής δημιουργήσει την περιγραφή του μαθήματος, τότε στο υποσύστημα αυτό θα μπορείτε να βρείτε χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν την ταυτότητα το μαθήματος, τους στόχους και το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, τον τρόπο αξιολόγησης και εξέτασης, το υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο ο υπεύθυνος καθηγητής κρίνει σημαντικό.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Ατζέντα

    Το υποσύστημα Ατζέντα σας επιτρέπει να παρακολουθείτε με χρονολογική σειρά τα γεγονότα σταθμούς του μαθήματος (διαλέξεις, συναντήσεις, αξιολογήσεις, κλπ). Η επιλογή που έχετε είναι να αλλάξετε τη σειρά με την οποία εμφανίζονται τα γεγονότα (πρόσφατο - παλαιότερο), κάνοντας κλικ στο σύνδεσμο "Αντιστροφή σειράς παρουσίασης" πάνω δεξιά.

    Παράλληλα, τα γεγονότα που παρουσιάζονται στην Ατζέντα μπορεί να περιέχουν υπερσυνδέσμους από τους οποίους μπορείτε, κάνοντας κλικ, να μεταφερθείτε στο συνδεδεμένο περιεχόμενο.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Έγγραφα

    Τα Έγγραφα αποτελούν το χώρο όπου αποθηκεύεται, οργανώνεται και παρουσιάζεται το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος. Στο υποσύστημα αυτό μπορείτε να βρείτε διαθέσιμα κείμενα, σημειώσεις, παρουσιάσεις, εικόνες, διαγράμματα, κλπ που αφορούν το μάθημα μέσα από ένα σύστημα καταλόγων και υποκαταλόγων. Ανάλογα με τις ρυθμίσεις του καθηγητή, μπορεί τα διαθέσιμα αρχεία, να είναι ομαδοποιημένα σε καταλόγους. Χρησιμοποιήστε αυτό το εργαλείο, σαν ένα κλασικό διαχειριστή αρχείων.

    • Για να «ανοίξετε» ένα κάντε κλικ στο στον τίτλο του αρχείου.
    • Για να «κατεβάσετε» και να αποθηκεύσετε ένα αρχείο στο τοπικό σας μηχάνημα, κάντε κλικ στην δισκέτα που βρίσκεται δίπλα στον τίτλο του αρχείου. Επιλέξτε "Αποθήκευση" δώστε ένα όνομα στο αρχείο και πληκτρολογήστε το φάκελο στον οποίο θέλετε να αποθηκευθεί. Η μεταφορά θα αρχίσει αμέσως μετά.

    Είναι πιθανόν να υπάρχει ένα επεξηγηματικό κείμενο (σχόλιο), κάτω από το όνομα του αρχείου, έτσι ώστε να μπορείτε να διαπιστώσετε το περιεχόμενό του χωρίς να χρειάζεται να το ανοίξετε πρώτα.

    αρχείων.

    Ανακοινώσεις

    Το υποσύστημα Ανακοινώσεις επιτρέπει την ενημέρωση των εγγεγραμμένων χρηστών σε θέματα που αφορούν το συγκεκριμένο μάθημα. Παράλληλα επιτρέπει στους υπεύθυνους καθηγητές του μαθήματος να στέλνουν τις ανακοινώσεις με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, στους φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι στο μάθημα. Βασική προϋπόθεση για να λαμβάνετε τα ενημερωτικά μηνύματα είναι να έχετε ορίσει σωστή διεύθυνση e-mail στο προφίλ σας. ("Αλλαγή του Προφίλ μου" στο χαρτοφυλάκιο χρήστη).

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Περιοχή Συζητήσεων

    Η περιοχή συζητήσεων αποτελεί ένα υποσύστημα αλληλεπίδρασης εκπαιδευτή - εκπαιδευόμενου. Η πλατφόρμα παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας περιοχών συζητήσεων επιτρέποντας τη συμμετοχή σε όλους τους εγγεγραμμένους στο μάθημα χρήστες (καθηγητές και φοιτητές).

    Επιπλέον μπορείτε να δείτε την τελευταία προσθήκη σε κάθε θέμα συζητήσεων, το πλήθος των θεμάτων συζητήσεων και των αριθμό των μηνυμάτων. Κάνοντας κλικ σε ένα θέμα συζήτησης μπορείτε να συμμετέχετε στις θεματικές ενότητες που περιέχει.

    Ειδικότερα μπορείτε να δείτε όλα τα θέματα προς συζήτηση, να δείτε τον αποστολέα του θέματος, την ημερομηνία αποστολής, τις απαντήσεις που έχουν σταλεί για το συγκεκριμένο θέμα, καθώς και πόσες φορές διαβάστηκε το θέμα και πότε μπήκε η τελευταία απάντηση. Για να διαβάσετε τα μηνύματα σε ένα θέμα, κάντε κλικ στο όνομα του θέματος. Με αυτό τον τρόπο θα δείτε τα περιεχόμενα του θέματος. Τα μηνύματα διαβάζονται από πάνω προς τα κάτω δηλαδή τα πιο πρόσφατα είναι στο κάτω μέρος της σελίδας. Σε αυτό το στάδιο υπάρχουν ορισμένες επιλογές.

    Για να στείλετε απάντηση επιλέξτε τον σύνδεσμο "Απάντηση"

    Πληκτρολογήστε το μήνυμά σας μέσα στο πλαίσιο κειμένου και κατόπιν κάντε κλικ στο "Υποβολή" για να στείλετε το μήνυμα σας ή κάντε κλικ στο "Ακύρωση Αποστολής" αν δεν θέλετε να το στείλετε.

    Αν θέλετε να ξεκινήσετε μια καινούρια συζήτηση, τότε κάντε κλικ στο σύνδεσμο "Νέο θέμα".

    Πληκτρολογήστε το θέμα συζήτησης και το μήνυμα στα αντίστοιχα πλαίσιο κειμένου. Αν κάνετε κάποιο λάθος τότε θα σας παρουσιαστεί ένα μήνυμα λάθους. Μερικές φορές είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε το πλήκτρο επιστροφής του browser σας για να διώξετε το μήνυμα λάθους.

    Αν ο καθηγητής του μαθήματος, σας έχει συμπεριλάβει σε μια ομάδα (βλ. Ομάδες Χρηστών), είναι πιθανόν ότι υπάρχει ένας κατάλογος με τις συζητήσεις των ομάδων. Αυτές οι συζητήσεις μπορεί να είναι κλειστές, ανάλογα με την απόφαση του καθηγητή. Δίπλα στις συζητήσεις της ομάδας σας, θα εμφανιστεί το μήνυμα "η ομάδα μου". Αν οι ομάδες είναι κλειστές, μπορείτε να κάνετε κλικ μόνο στις συζητήσεις της ομάδας.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Σύνδεσμοι

    Το υποσύστημα Σύνδεσμοι σας δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε χρήσιμες πηγές από το Διαδίκτυο ομαδοποιημένες σε κατηγορίες που αφορούν το μάθημα. Οι σύνδεσμοι αυτοί έχουν επιλεχτεί από τον υπεύθυνο καθηγητή του μαθήματος. Κάθε σύνδεσμος διαθέτει έναν τίτλο, μια περιγραφή, με επιπλέον πληροφορίες.

    Οι σύνδεσμοι που έχει επιλέξει ο καθηγητής μπορεί να είναι ομαδοποιημένοι σε κατηγορίες. Υπάρχει η επιλογή "Εμφάνιση" αν θέλετε να εμφανιστούν οι σύνδεσμοι που περιέχει μια κατηγορία και η επιλογή "Απόκρυψη" αν θέλετε να μην εμφανίζονται.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Εργασίες Φοιτητών

    ΣΤο υποσύστημα Εργασίες Μαθήματος είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο του ηλεκτρονικού μαθήματος μιας και επιτρέπει την ηλεκτρονική υποβολή και βαθμολόγηση των εργασιών του μαθήματος. Ειδικότερα, παρέχει τη δυνατότητα στους εγγεγραμμένους χρήστες - φοιτητές να ανεβάσουν ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα τις εργασίες τους μέχρι την ημερομηνία υποβολής και στη συνέχεια αφού ο καθηγητής τις βαθμολογήσει να δουν το βαθμό τους.

    Επιλέγοντας το υποσύστημα "Εργασίες Μαθήματος" μπορείτε :

    • Να δείτε τις εργασίες που έχουν τοποθετηθεί από το υπεύθυνο καθηγητή.
    • Την ημερομηνία λήξης υποβολής των εργασιών
    • Τη βαθμολογία της εργασίας σας εφόσον έχει βαθμολογηθεί από τον καθηγητή

    Κάνοντας κλικ στον τίτλο της εργασίας μπορείτε να δείτε επιπλέον πληροφορίες για την εργασία.

    • Τον τίτλο και την περιγραφή της εργασίας
    • Την ημερομηνία έναρξης και την ημερομηνία λήξης υποβολής της εργασίας
    • Τον τύπο της εργασίας, αν είναι ατομική ή ομαδική

    Μπορείτε επίσης να ανεβάσετε την εργασία σας. Για να μεταφορτώσετε (upload) ένα αρχείο από τον υπολογιστή σας σε έναν κατάλογο αρχείων. Ειδικότερα:

    • Κάντε κλικ στο κουμπί με την ένδειξη "Browse", πλοηγηθείτε στο τοπικό σας δίσκο και επιλέξτε το αρχείο που επιθυμείτε να μεταφορτώσετε
    • Πληκτρολογήστε αν επιθυμείτε μια περιγραφή για την εργασία σας
    • Κάντε κλικ στο κουμπί με την ένδειξη "Αποστολή εργασίας"

    Η διαδικασία μεταφόρτωσης ξεκινάει και σε λίγο θα είστε σε θέση να δείτε το αρχείο της εργασίας σας στον κατάλογο των εργασιών που έχουν υποβληθεί.

    Σημείωση: Δεν μπορείτε να διαγράψετε αρχεία τα οποία έχετε ανεβάσει αλλά μπορείτε να ανεβάσετε τροποποιημένες εκδόσεις της εργασίας σας αντικαθιστώντας τις παλαιότερες μέχρι την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής τους. Αν η ημερομηνία υποβολής της εργασίας έχει περάσει τότε αυτόματα η πλατφόρμα απενεργοποιεί τη δυνατότητα υποβολής εργασίας.


    Επιστροφή στα περιεχόμενα

    Ομάδες Χρηστών

    Ένα άλλο υποσύστημα που επιτρέπει τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους εκπαιδευόμενους είναι οι ομάδες χρηστών. Μια ομάδα χρηστών είναι μια συλλογή εγγεγραμμένων χρηστών του μαθήματος που μοιράζονται την ίδια περιοχή συζητήσεων καθώς και την ίδια περιοχή μεταφόρτωσης αρχείων και εργασιών. Αν ο υπεύθυνος καθηγητής έχει ορίσει ομάδες χρηστών τότε επιλέγοντας το σχετικό υποσύστημα μπορείτε τα δείτε :

    • Τις ομάδες χρηστών που έχουν δημιουργηθεί από τον καθηγητή
    • Πόσα άτομα είναι εγγεγραμμένα στην κάθε ομάδα
    • Ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός ατόμων που μπορούν να κάνουν εγγραφή στην κάθε ομάδα
    • Αν ανήκετε σε μια ομάδα δίπλα στο όνομα της ομάδας θα υπάρχει η ένδειξη "η ομάδα μου"

    Αν δίπλα στα ονόματα των ομάδων υπάρχει η ένδειξη "Εγγραφή" τότε οι ομάδες αυτές δεν είναι συμπληρωμένες και μπορείτε να κάνετε εγγραφή. Αν δεν είστε εγγεγραμμένος σε κάποια ομάδα για να συμμετάσχετε σε αυτή εφόσον δεν έχει συμπληρωθεί :

    • κάντε κλικ στην ένδειξη "Εγγραφή" δίπλα στο όνομα της ομάδας στην οποία επιθυμείτε να συμμετάσχετε
    • Στη συνέχεια κάντε κλικ στο "Πρoσθέστε με στην ομάδα"
    • Αμέσως μετά θα σας ενημερώσει ότι είστε μέλος της ομάδας

    Από την στιγμή που είστε μέλος μιας ομάδας, σας παρέχετε ένας κοινόχρηστος χώρος εγγράφων για να μοιράζεστε αρχεία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας καθώς κι ένας χώρος συζητήσεων της ομάδας. Ο χώρος των αρχείων σας επιτρέπει να μεταφορτώνετε, να μετονομάζετε, να διαγράφετε και να μετακινείτε αρχεία, να δημιουργείτε καταλόγους και υποκαταλόγους ώστε να ομαδοποιείτε καλύτερα τα αρχεία σας.

    Ομαδική εργασία

    Από τον κοινόχρηστο αυτό χώρο μπορείτε να ανεβάζετε τις ομαδικές εργασίες του μαθήματος. Για να το κάνετε αυτό, κάντε κλικ στην επιλογή "Δημοσίευση" και συμπληρώστε προσεκτικά όλα τα πεδία.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Ασκήσεις

    Το υποσύστημα αυτό ενσωματώνει ένα μηχανισμό διαχείρισης Ασκήσεων Αυτοαξιολόγησης για τους εκπαιδευόμενους, τι οποίες έχει δημιουργήσει ο υπεύθυνος καθηγητής του μαθήματος. Βασικός στόχος είναι οι εξάσκηση των φοιτητών στην ύλη του μαθήματος.

    Ειδικότερα, για να επιλύσετε μια άσκηση αυτοαξιολόγησης επιλέξτε αυτή που επιθυμείτε, κάνοντας κλικ στο όνομά της. Αυτόματα εμφανίζονται οι ερωτήσεις είτε σε μορφή πολλαπλών επιλογών είτε σε κάποια άλλη μορφή ανάλογα με την επιλογή του υπεύθυνου καθηγητή.

    Στην περίπτωση πολλαπλών επιλογών, επιλέγετε την απάντηση που θεωρείτε σωστή, κάνοντας κλικ στο κουτί επιλογής που βρίσκεται δίπλα στην επιλογή σας. Όταν απαντήσετε στις ερωτήσεις, κάντε κλικ στην "Επικύρωση" και περιμένετε τη σελίδα των αποτελεσμάτων.

    Στην περίπτωση συμπληρώματος κενών, πληκτρολογείτε την απάντηση που θεωρείτε σωστή στο κενό και στην περίπτωση ερωτήσεων ταιριάσματος επιλέγετε τις σωστές απαντήσεις από τις λίστες επιλογών. Όταν απαντήσετε στις ερωτήσεις, τελειώνετε με ένα κλικ στην "Επικύρωση" και περνάτε στην σελίδα των αποτελεσμάτων.

    Στην σελίδα αποτελεσμάτων εμφανίζονται οι σωστές και οι λάθος απαντήσεις που έχετε δώσει σε κάθε ερώτηση καθώς και η τελική βαθμολογία σας. Μπορείτε να επιστρέψετε στα περιεχόμενα του μαθήματος από την μπάρα πλοήγησης στο πάνω μέρος της σελίδας. Να σημειωθεί πως μπορείτε να επιλύσετε μια άσκηση αυτοαξιολόγησης όσες φορές επιθυμείτε ενώ ο υπεύθυνος καθηγητής δεν ενημερώνεται για τις επιδόσεις σας.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Βίντεο

    Πρόκειται για ένα υποσύστημα διάθεσης οπτικοακουστικού εκπαιδευτικού υλικού. Υπάρχουν δύο επιλογές: αρχεία βίντεο και σύνδεσμοι σε εξωτερικά αρχεία βίντεο που βρίσκονται αποθηκευμένα σε ένα Video On Demand (VOD) Server.

    Για να δείτε τα αρχεία βίντεο που υποστηρίζουν το ηλεκτρονικό μάθημα κάντε κλικ στο σύνδεσμο που δηλώνει τον αριθμό των αρχείων βίντεο. Στην επιλογή αυτή θα βρείτε αρχεία βίντεο (τύπου mpeg, avi κ.λπ.) που έχει ανεβάσει στην πλατφόρμα ο διδάσκοντας. Επιλέγετε, κάνοντας κλικ στο όνομα του αρχείου, το βίντεο που θέλετε να παρακολουθήσετε.

    Αντίστοιχα, για να δείτε το οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο βρίσκεται αποθηκευμένο σε εξωτερικούς εξυπηρετητές αποθήκευσης βίντεο (VOD server), κάντε κλικ στον σύνδεσμο που δηλώνει τον αριθμό των συνδέσμων σε εξωτερικά αρχεία βίντεο. Εδώ, υπάρχουν σύνδεσμοι βιντεοσκοπημένων μαθημάτων προς διάφορους εξυπηρέτες, που έχουν προστεθεί από το διδάσκοντα. Κάθε σύνδεσμος διαθέτει μια περιγραφή, με επιπλέον πληροφορίες. Για να δείτε ένα βιντεοσκοπημένο μάθημα, απλά κάντε κλικ στον τίτλο του συνδέσμου.

    Με την επιλογή αυτή θα εμφανιστεί η λίστα με τους συνδέσμους προς το οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό που αφορούν το μάθημα, το οποίο βρίσκεται αποθηκευμένο σε εξωτερικούς εξυπηρετητές, κι έχει προστεθεί από τον υπεύθυνο καθηγητή. Κάθε σύνδεσμος διαθέτει έναν τίτλο και μια σύντομη περιγραφή. Για να παρακολουθήσετε ένα βίντεο, απλά κάντε κλικ στον τίτλο του συνδέσμου.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα


    Κουβέντα

    Το υποσύστημα αυτό επιτρέπει τη σύγχρονη επικοινωνία εκπαιδευτή - εκπαιδευόμενου Ειδικότερα παρέχει τη δυνατότητα να συνομιλήσετε ζωντανά με τους υπόλοιπους χρήστες που είναι εγγεγραμμένοι στο μάθημα (καθηγητές και φοιτητές). Πιο αναλυτικά:

    • Μπορείτε να πληκτρολογήσετε το μήνυμα σας και στη συνέχεια κάντε κλικ στο πλήκτρο ">>" για να εμφανιστεί και να μπορούν να το δουν οι συνομιλητές.
    • Για να παρακολουθείτε σε πραγματικό χρόνο τις απαντήσεις των συνομιλητών η σελίδα ανανεώνεται αυτόματα κάθε 20 δευτερόλεπτα.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα



    Χώρος Ανταλλαγής Αρχείων

    Ο Χώρος Ανταλλαγής Αρχείων είναι ένα εργαλείο ανταλλαγής αρχείων μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Μπορείτε να ανταλλάξετε οποιοδήποτε τύπο αρχείων (π.χ. αρχεία Word, Excel, PDF κ.λπ.).Για να στείλετε ένα αρχείο επιλέξτε το σύνδεσμο "Ανέβασμα Αρχείου"

    Για να στείλετε ένα αρχείο σε κάποιον χρήστη, αρχικά επιλέξτε το αρχείο στον υπολογιστή σας χρησιμοποιώντας το πλήκτρο Browse. Προαιρετικά μπορείτε να πληκτρολογήστε μια σύντομη περιγραφή. Επιλέξτε από τον κατάλογο των χρηστών τον παραλήπτη του αρχείου και κάντε κλικ στο πλήκτρο 'Αποστολή'. Αν θέλετε το αρχείο να σταλεί σε περισσότερους χρήστες, επιλέξτε τους επιθυμητούς παραλήπτες κάνοντας κλικ με το ποντίκι σας στο όνομά του και κρατώντας πατημένο το πλήκτρο CTRL (Control)

    Το υποσύστημα περιλαμβάνει δύο κατάλογους Ανταλλαγής Αρχείων. Στον κατάλογο Εισερχόμενα Αρχεία εμφανίζονται τα αρχεία που έχετε παραλάβει από τον καθηγητή του μαθήματος, με κάποιες επιπλέον πληροφορίες που αφορούν το αρχείο, όπως το όνομα του χρήστη, το μέγεθος του αρχείου και την ημερομηνία που το έστειλε. Στον κατάλογο Απεσταλμένα Αρχεία εμφανίζονται τα αρχεία που έχετε στείλει στον καθηγητή του μαθήματος με τις αντίστοιχες πληροφορίες.

    Αν ο κατάλογος με τα αρχεία που έχετε παραλάβει ή τα αρχεία που έχετε αποστείλει, γίνει αρκετά μεγάλος μπορείτε να τον ελαττώσετε διαγράφοντας όλα ή μερικά από τα αρχεία του. Σημειώστε, ότι το αρχείο δεν διαγράφεται από τη βάση δεδομένων της πλατφόρμας πάρα μόνο από τον κατάλογο.

    Επιστροφή στα περιεχόμενα